Jak wygenerować plik HAR?
Plik HAR to jeden z elementów jakich nasz Zespół Obsługi Klienta może potrzebować aby dokonać wnikliwej analizy Twojego zgłoszenia i poprawnie zdiagnozować problem, który wystąpił.
Czym jest plik HAR? To format pliku używany przez niektóre narzędzia do przechwytywania sesji HTTP do eksportowania danych.
Zostałeś poproszony przez Zespół Obsługi Klienta o wygenerowanie takiego pliku? Poniżej znajdziesz szczegółowe instrukcje dla poszczególnych przeglądarek.
GOOGLE CHROME
- z paska Menu przeglądarki Chrome (trzy kropki w prawym górnym rogu przeglądarki), wybierz Widok, następnie Więcej narzędzi i Narzędzia dla programistów
- Ważne!Zwróć uwagę, aby konsola programisty nie blokowała odtwarzania materiału na naszej stronie - jeśli jest z prawej strony, pomniejsz jej okno lub przenieś na dół (trzy kropki menu samej konsoli i opcja "Dock to the side" --> Dock to the bottom). Możesz też przenieść konsolę do osobnego okna wybierając „unlock into separate window”
- W panelu programisty wybierz kartę Network (Sieć)
- Poszukaj okrągłego przycisku nagrywania w lewym górnym rogu karty i upewnij się, że jest koloru czerwonego. Jeśli jest szary - kliknij go jednokrotnie, aby rozpocząć nagrywanie.
- Zaznacz pole obok Preserve log (Zachowaj dziennik)
- Kliknij przycisk Clear (przekreślone kółko), aby usunąć wszelkie istniejące dzienniki występujące na karcie Network (zielone oznaczenia na poniższym zrzucie ekranu).
- Spróbuj odtworzyć błąd, który uprzednio występował, podczas gdy żądania sieciowe będą rejestrowane
- Po odtworzeniu tego problemu kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu siatki zapytań sieciowych, wybierz komendę Save as HAR with Content (Zapisz jako HAR wraz z zawartością) i zapisz plik na komputerze.
MOZILLA FIREFOX
- Z Menu w prawym górnym rogu przeglądarki wybierz opcję Narzędzia a następnie Sieć - alternatywnie wybierz kombinację klawiszy na swojej klawiaturze: Ctrl+Shift+Q
- Ważne!Zwróć uwagę, aby konsola programisty nie blokowała odtwarzania materiału na naszej stronie - jeśli jest z prawej strony pomniejsz jej okno lub przenieś na dół (ikonka „wyświetlaj u dołu okna przeglądarki” w prawym górnym rogu konsoli). Możesz też otworzyć konsolę jako osobne okno wybierając „Wyświetlaj w osobnym oknie”.
Na Player.pl spróbuj odtworzyć błąd, który uprzednio występował.
- Zapisz migawkę klikając prawym przyciskiem myszy na siatce pod kolumną Plik / File i wybierając „Zapisz wszystko jako HTTP Archive (HAR)” („Save all as HAR”).
OPERA
- w Menu, znajdującym się w lewym górnym rogu, wybierz Programistaa następnie Narzędzia dla programistów w trybie sieciowym (Network mode)
- Ważne!Zwróć uwagę aby konsola programisty nie blokowała odtwarzania materiału na naszej stronie - jeśli jest z prawej strony pomniejsz jej okno lub przenieś na dół (trzy kropki menu samej konsoli i opcja "Dock to the side" --> Dock to the bottom)
- W panelu na górze (lub z boku) ekranu, otwórz kartę Network (Sieć).
- Poszukaj okrągłego przycisku nagrywania w lewym górnym rogu karty i upewnij się, że jest koloru czerwonego. Jeśli jest szary - kliknij go jednokrotnie, aby rozpocząć nagrywanie
- Zaznacz pole obok Preserve log (Zachowaj dziennik).
- Kliknij przycisk Clear (przekreślone kółko), aby usunąć wszelkie istniejące dzienniki występujące na karcie Network (zielone oznaczenia na poniższym zrzucie ekranowym).
Jeżeli masz jakieś dodatkowe pytania lub problemy z poprawnym wygenerowaniem tych plików - skontaktuj się z naszym Zespołem Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego.